måndag 4. oktober 2010

Magda


Prosjektet frå helgå er ferdig! :) Ja, utenom søte tøfler då, som fremdeles er på pinnane... 
Magda av Tora Frøseth
har eg hatt på "to-do"-lista mi lenge. 
Nå hadde eg gadn, eller det har eg jo alltid, for garnlageret her hjå meg blir visst aldri mindre... :) 
To nøster  Debbie Bliss baby cashmerino, i ein deilige lilla farge. Det er jo fargen i haust, sant? 
Litt lite med to nøster, trudde eg, så eg valgte å ha ein lysare lilla farge på kantane, og det viste seg å vera ein super ide. For dei to nøstene forsvant... Syns forresten det var ganske fint med ein kontrastfarge og?! 

Enkel, og lett kjole/tunika, å laga. Størrelse 3 mnd. (?) 

Men, eg syns kanskje aukinga på sjølva skjørtet var litt merkelig, men det er kanskje bare meg? Eg ville ha auka med to maskar i begge sidene, i staden for ei, syns det blei litt skeivt... Kanskje eg las oppskrifta feil? Eg hadde bestemt meg for å følga oppskrifta denne gongen, men neste gong forandrar eg nok litt på aukinga, trur eg. :) 

14 kommentarer:

Vibeke sa...

For en utrolig søt liten kjole! Og fargene var helt nydelig -gjorde seg virkelig med annen farge på kantene :)

Mie sa...

Kjempesøt!

Qano sa...

Hjelpe meg så produktiv du er! Kjempelekker og nydelige kontrastfarger. Heldig lita jente som får kle seg opp i denne =)

Daria sa...

ja tora er god på mønster og den vle jo nydelig:)elsker brun fargen:)

Silje sin blogg sa...

Den var jo kjempe fin! Likte fargen kjempe godt;)

Silje sin blogg sa...

Den var jo kjempe fin! Likte fargen kjempe godt;)

Veronica sa...

Nydelig kjole! Enig i at kontrastfargen var utrolig flott, en prikk over i'en som vi sier:)

Ann sa...

Kjempe fin kjole!

Synnøve sa...

Jeg synes kjolen var nydelig! Virkelig fint med kontrastfargen også! :)

Siren sa...

SÅ nydelig altså! Jeg sitter i dag med little sisters dress og den hjertekjolen fra tora - klarer ikke å bestemme meg for hvilken av dem jeg skal fullføre. Tror nå kanskje at det blir en Magda i stedet for:) Imponert over produktiviteten din!

Anonym sa...

Nydelig, lekker farge og så flott med kontrastfargen!
Så flink du er!
Ønsker deg en fin ny høstuke.
Klem fra Mio

SiljeVanilje sa...

Du har en helt herlig blogg og jeg blir så inspirert av alt du kan lage:) så nå har jeg lagt deg til i min bloggliste på min nye blogg! håper det er greit!?

SiljeVanilje

G-Anette sa...

SÅ lekker!! Og du velger alltid så utrolig flotte farger! Til vår glede og inspirasjon ;)
Ha en fin kveld.

Spunk og boblemukk sa...

Kjolen var kjmpefin, og fine farger :)